کاوش موضوع سیستم تعلیق فعال
صفحه اصلی
سیستم تعلیق فعال
سامانه تعلیق فعال گونهای از سامانه تعلیق خودرو در وسایل نقلیه است. این سامانه به جای تعلیق غیرفعال که توسط فنرهای بزرگ در جایی که حرکت بهطور کامل توسط سطح جاده تعیین میشود فراهم شده، از سامانهی آنبورد برای کنترل حرکت عمودی چرخهای خودرو نسبت به شاسی یا بدنه خودرو استفاده میکند. تعلیقهای فعال به دو گروه تقسیم میشوند: تعلیقهای فعال واقعی و تعلیقهای تطبیقی یا نیمه فعال. در حالی که سامانههای تعلیق نیمه تطبیقی تنها استحکام کمک فنر را برای تطبیق با تغییر شرایط جاده یا شرایط دینامیکی تغییر میدهند، سامانههای تعلیق فعال از نوعی محرک برای بالا و پایین بردن جداگانه شاسی در هر چرخ استفاده میکنند.
این فناوریها به سازندگان خودرو این امکان را میدهد تا در پیچها با قائم نگه داشتن لاستیکها بر سطح جاده، به سطح بهتری از کیفیت سواری و هندلینگ خودرو دست یابند و شرایط ایجاد کشش و کنترل بهتر را فراهم کنند. یک کامپیوتر داخلی حرکت بدنه را از حسگرهای سراسر خودرو تشخیص میدهد و با استفاده از دادههای حاصل شده، عملکرد تعلیقهای فعال و نیمه فعال را کنترل میکند. این سامانه عملاً در بسیاری از شرایط رانندگی از جمله پیچیدن، شتابگیری و ترمز کردن، چرخش بدنه و تغییرات زمین را حذف میکند.... بیشتر در ویکی پدیا